Sunday, 22 December 2013

Jõuluks koju

Mis ma ikka oskan selle aasta kohta öelda või mõelda. Kui võibolla ainult seda, et nii tore on vanemaks saada. Vanemaks ja rahulikumaks, ei taha isegi öelda targemaks ega kogenumaks, vaid just rahulikumaks ja eelarvamustevabamaks inimeseks. Olen minetanud või minetamas paljusid veidraid põhimõtteid. Ei kogu enam enda ümber nii palju sentimentaalseid asju. Ei tee enam eriti palju asju mingite veidrate põhimõtete pärast. Ja see teeb hirmus õnnelikuks.

Kunagi ma arvasin, et ma kindlasti ei koliks iialgi Saaremaale tagasi kui ainult pensionipõlves. Kunagi tundusid asjad üldse kuidagi lihtsad. Noh, nii mõelduna. A just selle aastaga olen hakanud rohkem realistlikumalt mõtlema, et tegelt ei olegi asjad lihtsad ja tegelt ka ei juhtu asjad üleöö. Kannatust peab olema. Sitkust peab olema. Pikk tee on veel käia, a õnneks usun, et ka sellised asjad võivad juhtuda. Noh, näiteks see, et ma kunagi jooksmist südamepõhjast väga vihkasin. Ei oleks iialgi uskunud, et olen võimeline nii palju jooksma nagu nüüd kevad-suvel. Iialgi ei. Niiet jah, suureks saada on lahe!

Nüüd soojendan end siin kodus Saaremaal kamina ees ja rõõmustan, et saan siin veel olla niiiiii kaua. Tean, et see aeg kindlasti lendab ja kui ma kohe ei hakka kooliasju tegema, siis vihkan end pärast, aga eii, ei taha. Tahan lugeda raamatut, tahan vaadata telekat (enne vaatasime isaga mingit saadet Lavaka 24. lennust, tuli hull teatriigatsus peale), tahan mõelda kõige üle järele. Jah, just seda ma tahan. Et ma ei peaks põgenema, et ma ei tahaks põgeneda.

See on nii huvitav, kuidas muusika kõlab erinevatest meediumitest kuulatuna erinevalt. Kas või näiteks erinevate klappidega kuulates. Praegu rottisin emalt klapid ja vanade tuttavate lugude kuulamine on hoopis teistmoodi elamus. Hoopis teised nüansid tulevad välja.
Jah, kodus on hea.

No comments: